
„Baza wiedzy” dla Serwisanta
Celem tego modułu jest wsparcie pracy pracowników działu Serwisu, którzy wykonują naprawy produktów w ramach świadczonego serwisu zarówno gwarancyjnego jak i pogwarancyjnego.
Oprogramowanie współpracuję z Systemem Serwisowym, Internetowym Katalogiem Produktów i Strefą Klienta.
Główne cechy modułu Baza wiedzy
A) Możliwość pracy w internecie
B) Wsparcie realizowane na dwóch płaszczyznach:
- stworzenie i udostępnienie bazy wiedzy o usuwaniu uszkodzeń
- stworzenie mechanizmu do zadawania pytań opisujących nowe odkryte problemy
C) Wielopoziomowy system uprawnień-funkcji użytkowników w systemie:
- serwisant
- administrator
Jak działa moduł „baza wiedzy”?
Pracownik serwisu, podając swój unikatowy login i hasło, loguje się do serwisu internetowego. W katalogu produktów wyszukuje produkt, który ma naprawić i odnajduje na liście uszkodzeń opis jak usunąć daną usterkę. Opis danego uszkodzenia może się składać z tekstu, zdjęć rysunków technicznych, plików pdf, jak również może zawierać film instruktażowy.
Jeśli na liście opisanych uszkodzeń nie będzie danej usterki, którą stwierdził serwisant, będzie możliwość zgłoszenia „nowego problemu" do administratora za pomocą prostego formularza dostępnego na stronie internetowej.
Administrator „bazy wiedzy" z jednej strony aktualizuje treść opisów uszkodzeń, z drugiej strony pomaga w rozwiązaniu nowo zgłoszonych problemów oraz decyduje czy dany nowy problem powinien zostać włączony do bazy wiedzy. Administrator ma stały dostęp do listy zgłoszonych problemów.
Korzyści z wdrożenia bazy wiedzy
- odciążenie głównego działu serwisowego z udostępniania wiedzy merytorycznej podległym serwisantom poprzez stworzenie nawyku, że rozwiązanie problemu jest na stronie internetowej a jak tam nie ma, to prześlij zgłoszenie „nowego problemu"
- usystematyzowanie zgłaszania „nowych problemów" poprzez formularz zawierający wymagane pola
- uproszczenie wdrażania nowych pracowników do działu serwisowego poprzez udostępnienie kompletnej, dostępnej 24h w każdym miejscu, gdzie jest internet bazy wiedzy